Als apotheker kunt u uw apotheek aanmelden via https://pharme.nl/registreren
Uw account wordt nu gecontroleerd door een medewerker van Pharme. Na goedkeuring van uw account ontvangt u automatisch uw logingegevens per email.
Uw account wordt binnen 24 uur gecontroleerd, doorgaans dezelfde werkdag.
Als onderdeel van onze veiligheidsprocedure kan het zijn dat een van onze medewerkers telefonisch contact met u opneemt.
U heeft een klacht? Die lossen wij graag zo snel mogelijk voor u op.
U kunt contact opnemen met onze klantenservice.
E-mail: klantenservice@pharme.nl
Telefoonnummer: 0320 - 33 10 26.
Bereikbaar op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur.
Alleen geregistreerde apotheken kunnen bestellen bij Pharme.
Het is niet mogelijk om als particulier geneesmiddelen te bestellen bij Pharme.
Indien u als particulier vragen heeft over medicijnen en/of de beschikbaarheid van medicijnen, neem dan contact op met uw eigen apotheek.
Natuurlijk!
Onze klantenservice staat graag voor u klaar om u te helpen bij het maken van een keuze of het zoeken naar een alternatief.
Desgewenst kunt u overleggen met een van onze apothekers.
Gegevens klantenservice
E-mail: klantenservice@pharme.nl
Telefoonnummer: +31 (0) 320 331 026.
Bereikbaar op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur.
Indien u als particulier (en/of patiënt) vragen heeft over medicijnen of over de beschikbaarheid van medicijnen, neemt u dan contact op met uw eigen apotheek.
De internet browser die u gebruikt laat mogelijk geen cookies toe. Om veiligheidsredenen is het in dat geval niet mogelijk om in te loggen. Klik hier om te zien hoe u pharme.nl kunt toevoegen aan de lijst met uitzonderingen voor het toestaan van cookies.
Als u zich aanmeldt met uw apotheek controleren wij of uw apotheek ook daadwerkelijk een apotheek is.
Wij controleren hiervoor het apotheekregister, de KvK inschrijving, het BTW-nummer en de BIG-code van de apotheker.
Op deze manier zijn wij en de aangesloten leveranciers er zeker van dat alleen geverifieerde apotheken bestellingen kunnen plaatsen.
Deze controle wordt uitgevoerd door de medewerkers van onze klantenservice. Bij vragen of twijfel kan het zijn dat een van onze medewerkers contact met u opneemt.
U plaatst een bestelling in 5 eenvoudige stappen.
Komt u er niet uit? Geen probleem; u kunt altijd e-mailen of bellen voor ondersteuning of meer informatie.
Het is niet mogelijk om niet-beschadigde producten te retourneren, tenzij hier vooraf schriftelijke toestemming voor is gegeven door de Verkoper.
Indien u een product wilt retourneren neemt u dan contact op met onze klantenservice. Let op: aan het retourneren van een bestelling kunnen kosten verbonden zijn.
Gegevens klantenservice
E-mail: klantenservice@pharme.nl
Telefoonnummer: +31 (0) 320 331 026.
Bereikbaar op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur.
U kunt een reeds geplaatste bestelling wijzigen of annuleren zolang deze nog niet door de Verkoper is verzonden.
Dit kunt u doen door contact op te nemen met onze klantenservice.
Het is niet mogelijk om een reeds verzonden bestelling te annuleren of wijzigen, tenzij hier vooraf schriftelijke toestemming voor is gegeven door de Verkoper.
Indien een bestelling reeds is verzonden door de Verkoper en u wilt deze wijzigen en/of annuleren, neem dan contact op met onze klantenservice.
Gegevens klantenservice
E-mail: klantenservice@pharme.nl
Telefoonnummer: +31 (0) 320 331 026
Bereikbaar op werkdagen tussen 08.30 en 17.30 uur.
Wanneer u meerdere producten bij dezelfde leverancier heeft besteld met een verschillende levertijd, wordt de levertijd aangehouden van het product met de langste levertermijn.
Zie ook: Verzending >> ‘Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?’.
Uw bestelling wordt altijd zo snel mogelijk geleverd.
Heeft uw bestelling spoed?
Neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@pharme.nl of +31 (0) 320 331 026.
Wij kijken dan graag met u naar de mogelijkheden en zoeken een passende oplossing.
Leveringen vanuit een ander EU-land worden intracommunautaire leveringen genoemd. Indien een product direct vanuit een ander EU-land geleverd wordt, rekent de leverancier 0% BTW.
Voor meer informatie over het berekenen van BTW kunt u de website van de belastingdienst raadplegen.
Alle betalingen van orders geplaatst via Pharme.nl worden verwerkt door onze betaalprovider Buckaroo.
U kunt gebruik maken van drie verschillende betaalmethoden; via iDEAL, bankoverschrijving en automatische incasso.
Volg altijd de betaalinstructies die op de facturen vermeld worden.
U kunt een automatische incasso instellen via de pagina Betaalmethode.
U dient hiervoor een elektronische machtiging (E-mandate) af te geven door de instructies van uw bank te volgen.
Het instellen van een automatische incasso kan uitsluitend indien u een zakelijke rekening heeft van een bank die E-mandates ondersteunt.
Staat uw bank niet in de lijst van banken? Dan ondersteunt uw bank de mogelijkheid om elektronisch een machtiging af te geven helaas niet.
U kunt helaas met dat betreffende rekeningnummer niet betalen middels automatische incasso.
Uw factuur ontvangt u wanneer uw bestelling door onze leverancier verstuurd wordt.
U ontvangt een e-mail met de factuur als PDF bijgevoegd.
U kunt uw factuur tevens altijd terugvinden en downloaden via uw account.
Buckaroo is de betaalprovider oftewel Payment Service Provider waarmee Pharme samenwerkt.
Buckaroo verwerkt de betalingen voor alle bestellingen die via Pharme.nl geplaatst zijn. Door onze samenwerking met Buckaroo kunt u gebruik maken van diverse betaalmogelijkheden en kunnen wij onze dienstverlening op het allerhoogste niveau houden.
Indien u vragen heeft over betalen en/of Buckaroo, neem dan gerust contact op met onze klantenservice via klantenservice@pharme.nl of via +31 (0) 320 331 026.
Artikelen waarvoor IGJ een tijdelijke of generieke toestemming heeft verleend komen in aanmerking voor vergoeding. Deze artikelen melden wij aan in de Z-index en kunnen regulier gedeclareerd worden bij de zorgverzekeraar. De vergoeding stopt nadat de toestemming is verlopen.
Voor de vergoeding van artikelen waarvoor geen algemene toestemming is afgegeven kunt u een aanvraag voor vergoeding indienen bij de desbetreffende zorgverzekeraar. U heeft hier meestal een artsenverklaring voor nodig. De werkwijze hiervoor verschilt per verzekeraar, neem hiervoor contact op met de desbetreffende verzekeraar.
Via de filteroptie ‘IGJ-toestemming’ op onze productpagina kunt u gemakkelijk filteren op artikelen die vallen onder een tijdelijke of generieke IGJ toestemming. De einddatum van deze toestemming vindt u in de productomschrijving.
Daarnaast kunt u hier de producten terugvinden die wij hebben aangemeld bij de Z-Index.
Raadpleeg de website van de IGJ voor meer informatie rondom het importeren van producten met een tijdelijke toestemming of generieke toestemming.
Hier vindt u een actueel overzicht van alle producten die opgenomen zijn in de taxe.
Tevens informeren wij maandelijks via onze nieuwsbrief over mutaties in de Z-index. Ontvangt u onze nieuwsbrief nog niet?
Dit kunt u gemakkelijk instellen in uw account onder ‘Wijzig uw gegevens’.
Uitsluitend artikelen waarvoor een tijdelijke of generieke IGJ toestemming is verleend melden wij aan bij de Z-Index.
In verband met de publicatiedata van de Z-index en afhankelijk van het moment waarop IGJ een toestemming verleent, kan het zo zijn dat een artikel pas in de taxe van de volgende maand opgenomen wordt.
Een actueel overzicht van de taxe-artikelen van Pharme vindt u hier.
Pharme wordt door haar leveranciers direct geïnformeerd als er een recall is op een product wat via Pharme is verkocht.
Uiteraard informeren wij u zo snel mogelijk mocht u het betreffende product via ons hebben afgenomen. Samen met de klantenservice van Pharme zal er gekeken worden naar een passende afhandeling.
Prijzen van geneesmiddelen kunnen per land verschillen waardoor de prijzen van de aangeboden producten kunnen verschillen van de Nederlandse lijstprijzen.
Bij het zoeken naar een passend alternatief houden wij rekening met de prijsstellingen van geneesmiddelen in de verschillende landen en met de beschikbaarheid.
Alle bij ons aangesloten leveranciers zijn vanzelfsprekend in het bezit van een geldig groothandelsvergunning en GDP-certificaat.
Transport wordt zoveel mogelijk georganiseerd via onze GDP-gecertificeerde vervoerder Fiege.
Bestellingen die om wat voor reden ook niet via Fiege verzonden kunnen worden, worden in ambient- of koel-verpakkingen getransporteerd.
Het is helaas niet mogelijk om uw bestelling in het weekend te ontvangen.
Bestellingen worden op werkdagen tijdens openingstijden van de apotheek aangeboden.
Bestellingen geplaatst bij onze leveranciers in Nederland worden gratis verzonden.
Onze leveranciers in het buitenland verzenden uw bestelling gratis bij een orderwaarde vanaf €150,-.
Voor een bestelling met een orderwaarde lager dan €150,- rekent iedere leverancier in het buitenland €7,50 verzendkosten.
De eventuele verzendkosten ziet u altijd vooraf in de winkelwagen.
Het verzenden van pakketten vanuit onze leveranciers is niet gratis. Daarnaast heeft Pharme meerdere aangesloten leveranciers die de pakketten rechtstreeks naar de apotheek versturen,
Bij Pharme kiezen we voor transparantie en worden verzendkosten apart weergegeven. Bovendien zijn we ons ervan bewust dat het verzenden van pakketten belastend is voor het milieu.
Wanneer u meerdere producten van eenzelfde leverancier in één bestelling combineert en/of grotere aantallen in één keer bestelt, hoeft er minder vaak een vrachtauto te rijden en hoeft u redelijkerwijs nooit verzendkosten te betalen.
U kunt de status van uw bestelling nakijken in uw bestelhistorie nadat u heeft ingelogd met uw e-mailadres en wachtwoord.
Tevens krijgt u bij elke update van uw bestelstatus een e-mailnotificatie.
Wanneer uw bestelling op de status ‘nieuw’ of ‘in behandeling’ staat, betekent dit dat de bestelling geleverd wordt binnen de verzendtermijn die bij het product wordt vermeldt.
Wanneer uw bestelling de status ‘verzonden’ heeft en u de e-mail met de verzendnotificatie heeft ontvangen, betekent dat de bestelling doorgaans de volgende werkdag na het ontvangen van deze notificatie bij u in de apotheek wordt aangeboden.
U kunt de status van uw bestelling nakijken op de pagina Mijn Account nadat u heeft ingelogd met uw e-mailadres en wachtwoord.
Tevens krijgt u bij elke update van uw bestelstatus een e-mailnotificatie.
Uw bestelling kan de volgende status hebben:
Daarnaast kunt u in uw bestelhistorie de volgende statussen tegenkomen:
Update je browser om deze website correct te bekijken. Update mijn browser nu